Kiemelt bejegyzés

Arbeitslosengeld - Munkanélküli segély

Akkor vagy jogosult munkanélküli segélyre, ha a következő feltételek adottak: Nincs munkád. Előtte legalább 12 hónapig munkaviszonyod v...

2015. március 11., szerda

Szükséges biztosítások

Amikor bankszámlát nyitsz, valószínűleg rákérdez az üzletkötő, hogy akarsz-e biztosításokat kötni. Persze minél többre megpróbál rábeszélni, de van, ami tényleg feltétlenül szükséges: a gépjármű és a lakás  és felelősségbiztosítás.


Az én lakásbiztosításom három részből áll és a következő éves költségei vannak:

Hausratversicherung               132,64 EUR
Glasversicherung                      38,71 EUR
Privat-Haftpflichtversicherung 66,27 EUR
Összesen:                               237,62 EUR

Ebben egy két szobás lakás berendezésének, a konyhai üveglapos tűzhelynek és egy kerékpárnak a biztosítása foglaltatik benne 50.500 EUR értékig, és egy felelősségbiztosítás, ha esetleg kárt okozok.
Ez utóbbi jól is jött már az első évben. A kád lefolyót ki akartam tisztítani, kicsavaroztam, aztán nem jól csavaroztam vissza, és a víz befolyt a kád alá. Valahogy nem lehetett észrevenni, lassan szivárgott a víz minden felé, kb egy hónap múlva megjelent a nappaliban a padlótól 20 centinyi nedves csík. Az egész helyreállítást a biztosító fizette.

Ezen kívül ha kutyád van, természetesen arra is kell felelősségbiztosítás. Sőt, az állatorvosi kezelésre is érdemes kötni, mert elég borsosak az árak.

A gépjárműbiztosítást érdemes interneten megnézni, hogy a te esetedben melyik biztosítónál éri meg Kraftfahrtversicherung-ot kötni (pl. Preisvergleich.de, vagy check24.de.)

Nem kötelező, de véleményem szerint melegen ajánlott még egy jogi biztosítást (Rechtsschutzversicherung) is kötni az élet összes fontos területére:
Privat, Verkehr, Haus und Wohnung, Beruf.
Így akár egy autóbaleset során adódó viták, akár a lakástulajdonossal vagy munkaadóval való nézeteltérés esetén ügyvédi segítségre számíthatsz. Mivel sokszor még magyarul is nehéz értelmezni a törvények nehézkes jogi nyelvezetét, nem hogy németül, én úgy döntöttem, hogy kötök minden fontos területet lefedő biztosítást. Havonta 31,24 EUR, nekem ennyit megér, hogy nyugodtan alszom.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése